sedebik pengalaman

alhamdulillah, saya diizinkan untuk terus menulis. walau memakan masa yang lama dari satu post ke satu post yang lain.
ingat nak menjadi penulis yang rajin semasa cuti.
tapi keinginan untuk mengenggam duit dengan usaha sendiri lebih memaksa.

alhamdulillah, saya mencapai tekad saya untuk cuba berdiri diatas kaki sendiri.
maklumlah, kerja lepas spm dulu orang yang panggil kan..
so kali ni, ingat nak pecahkan tembok sendiri yang sangat takut dengan public.
cuba nak berdepan dengan interviewer.
n i did it myself.
kagum jap dengan diri sendiri.
first day, nervous tak ingat lah. nak nangis pon ade..(eleh,, cengeng nye budak ni.. so what! hihihi)
thank you mummy sebab terus bagi e kekuatan untuk melangkah kehadapan..
tanpa menoleh kebelakang dan mengundur diri.
mummy dah lepas zaman tu,n i want to prove  that i also can mom.
(eleh, baru kerja sikit dah kecoh.. hahaha. )
bukan ape,, im too shy to face public.. serious!!
n thank u kawan2 kat tempat kerja ni sbb terima saya for who i am.
tak buat saya rasa kekok to be with u guys.
:-)
bila Gina tanya tadi, ily rasa seronok x kerja sini.. n saya fikir.. i think the answer is yes sbb kalian terima saya dengan baik. tq..



n to those who yang ade masalah macam saya bila face public.
jangan takut mencuba..
it helps insyaAllah.
macam lagu greyson chance

ull never enjoy ur live.
living inside the box
ure so afraid of taking chances
how u gonna reach the top

but jangan lupa to stay on ur line. doa jangan tergelincir.(for me too..)

dulu masa mula2 kene bercakap dengan public. rasa nak tutup muka .. tutup mulut..
tapi sekarang, alhamdulillah..
rasa lebih confident.
tapi betul, bila kita diuji, kita makin rasa dekat dengan Dia.
bila rasa tak tahan je, xsabar tunggu waktu solat. nak mengadu. luah macam2 kat Dia,
alhamdulillah.. :-)



p/s: tibe2 terdendang plak lagu ni kat otak aku..
teringat maizatul fasihah..

 Bukanlah aku sengaja
Melindungi rasa di jiwa
Namun bimbang diri kan terleka
Hanyut dibuai angan dan mimpi indah
Hingga terabai segala cita
Sedang khayalan tak menjanjikan
Segunung kebahagiaan
Sebagai mahar hantaran

Apakah mungkin engkau mengerti
Setiap cinta yang dilafazkan
Bukanlah sekadar mainan
Tetapi sebuah janji


-mai, ak suka lagu ni kann.. hahaha..-


ok maaf, lagu ni tak ade kene mengena..

Comments

Popular posts from this blog

Azam 2020

festival belia dan ekspresi mahasiswa?

am i in love??