Friday, April 19, 2013

Bertahan atau menyerah?

Bertahan atau menyerah?

Ilham dari panas kat nilai ni.

Punye panas cuaca kat nilai ni sampai berlaku kebakaran hutan. Api marak lah jugak. Dekat dengan kolej kediaman pula tu. bertambah2 panas lah kita. Tapi, tetiba tersedar dengan pesanan seorang kakak ni. Kakak ni suka perhatikan alam sambil berfikir.

Dia kata , bila dia pandang rumput, pokok. Dia terfikir. Kuat nye rumput dan pokok-pokok ni . Berpanas berhujan. Tapi mereka tempuh juga. Diorang tak minta Allah alihkan pun hujan. Tapi diaorang pohon supaya diorang mampu tempuhinya. Pernah dengar kan?? Tu la. Before this pernah dengar juga. Tapi tu lah. Manusia kan. Asyik lupa saja. Bila panas, mengeluh. Bila ditimpa masalah. Mengeluh. Patutnya kuta doa la supaya kita mampu tempuhinya. Mohon Allah bantu kita to pass through it..

Saya mengaku, subject physics memang tough. Kalau pelajar cemerlang ke pandai 'gila' ke ye lah senang. But for me. Serius susah. Tapi fikir la kan, i am the one who choose it this way. Allah dan perkenankan dah . Maka, i have to pass through it. Semoga Allah memberi saya kemampuan itu. Saya nak jadi macam pokok. Teguh berdiri berpanas berhujan.. :D maka doakan saya.

1 comment:

  1. nice day:)
    saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
    yang saya kemarin..


    bagi-bagi motivasi yaa.. :)


    http://wisataoutboundmalang.com/

    ReplyDelete