ujian emosi

Selalu bilik aku ni tak dapat internet. Frust. Lagi2 bila hati ni ade je nak tweet sesuatu. Pastu rasa diri ni spoil. Teringat kata2 aku baca.
 “kalau bila korang fikir sesuatu je nak taip kat twiiter, jangan sampai satu hari nanti twitter ni broke down dan otak korang tak boleh nak fikir dah.”
 (kata kata ni bukan exactly, tak ingat. Tapi macam ni la apa yang nak disampaikan.) kita berfikir ni kurniaan Allah. Jangan rely kat twitter. Okok.

kalau ade hati gundah. Allah kan ada. Minggu exam ni. Ujian. Ujian minda, emosi, kesihatan dan sebenarnya iman. Kalau perasan , time exam ni selalu hati manusia jadi fragile. Entah bila aku jadi payah nak kawal perasaan. Maafkan aku. Maaf. Tak semua orang mampu fikir apa yang kau fikir. Aku tak dapat puaskan hati semua orang setiap masa. Kerana aku manusia. Maka berjuta kemaafan ku pohon. Siapa lagi nak percaya  kita kalau bukan orang yang rapat dengan kita. Tapi, maafkan aku kerana tidak sentiasa berterus terang. Ada kala aku senyap. Diam. Itu aku. Itu cerita aku. Maka aku simpan. Maafkan aku.




Comments

Popular posts from this blog

Azam 2020

festival belia dan ekspresi mahasiswa?

GST: Mahasiswa Ikat Perut