Alhamdulillah. matang itu tiba.

Alhamdulillah. end of semester 2. end of my 1st year as a student of Applied Physics USIM.
USIM..
satu nama yang masih terpinggir jika mahu dibandingkan dengan universiti2 yang sudah lama menapak. masih baru berdiri.
tapi aku bersyukur. (serious ea aku bersyukur)
kerana tapak ini. aku berlari mengenal agama dan dunia.



dalam 'tahun 1' ini.
macam2 pengalaman aku belajar. masa sekolah dulu, aku tak berpeluang merebut segala pengalaman macam sekarang. aku terjatuh tidak berdaya apabila halangan menimpa. aku jadi lemah . kadang, aku gagal selami Allah itu sentiasa ada sehingga memilih untuk tewas.
dan kini, segala yang tersedia merupakan jalan amal. hargai. jalankan amanah. kuat. sabar. berkorban.

Alhamdulillah, aku terpilih menjadi ahli secrefast. Sekretariat pelajar FST. bukan untuk dibangga2. tidak terlintas sama sekali. aku tahu itu satu amanah. tanggungjawab. berat. tapi ia adalah jalan amal. semoga aku sentiasa dapat tajdid niat. dan mampu menjadi seorang yang bijak membahagi masa antara rohani, pelajaran, amanah dan sukan. semoga aku bijak mengawal emosi.
doakan aku.

Photo: Selamat bekerjasama.. :D Lillahi ta'ala.. InsyaAllah.


dalam 'tahun 1' ini,
aku sedar, kami satu kepala berlainan jiwa.
maafkan aku terkasar bahasa.
bergurau yang tidak semena. aku masih belajar. mengenali kalian yang membesar.
terima kaih kawan2. kau ada saat aku jatuh dan bangun. sakit dan sehat. senang dan susah.
aku fikir kasih itu complete dengan hanya tersirat. err.. kadang perlu tersurat.

gambar yang kene dengan cerita hanya Aja, Yani, bid dan Una. =)


dan terima kasih kawan2 AP yang banyak membantu. tak kan mampu ku harungi final tanpa kalian. lebih2 lagi subjek Wave and mechanics. berkongsi kertas, notes, tips, masa. terima kasih kalian.
umeq.ana.mai.tirah.pah.hawa.zati.lho.arina.wani.odah.bse1 n bse2.
nanti next sem, bantu aku lagi.=)

Ramadhan tiba.
Alhamdulillah kita masih mampu merasa. grab it. don lose it.
'mutaba'ah Amal' done. tinggal nak ikut je. semoga ily berjaya. yeah!
bahagi masa amal, tanggungjawab dan kerja.
amiin.




Ramdhan Kareem..

Comments

Popular posts from this blog

Azam 2020

festival belia dan ekspresi mahasiswa?

am i in love??