Friday, March 28, 2014

Parah Hati

Assalamualaikum w.b.t

Tiba tiba dapat ilham nak cerita sikit pasal hati. 
Pernah tak at one time. Kita baik je dengan orang. Orang tu pon baik je dengan kita. 
Tapi hati ni macam rasa nak marah je dengan dia. Macam tak boleh je nak terima salah dia .

Rasa sakit tu datang kat hati.
Tanpa cemburu tanpa niat..
Cuma hati.
Diberi api yang kecil dirasa dengan maraknya.
Itulah amarah sang hati.
Dan musuh durjana melonjak riangnya.


mencari .
The answer to a question. 
How to clean the heart.
Cause we are not the one who want it to happen.

Hati ni bukan senang je kita nak cure. Sebab satu benda yang kita tak nampak. Sama macam belajar pasal cahaya. Memang kita nampak cahaya. Tapi ade nampak particle cahaya ? Si photon tu.

Macam hati. Kita tak nampak dia. Sebab ia ruh. Perasaan. Hang basuh la guna clorox pon . Perasaan tu bukan bersih pon. 

: cuba share dengan orang yang tak berkenaan. Yang xdapat kenal. Sekadar meluahkan. 

But what is the point? The problem would'nt come to the end. And the relieve is just for some times.

And keep searching till realize that.

Allah kan ada.
Kita kan ada doa.
Kita ade manualnya.

Hati kita. Pemiliknya Pencipta.

Wallahu 'alam . 

Back to myself. Dush dush dush.

Salam. :)




No comments:

Post a Comment