Saturday, June 14, 2014

ade saat kita lupa

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah masih minggu exam.
Baru lepas 2 paper. Paper bakal berderet after this. Be strong girl.

As post before this. Kaki masih bersimen. N bukan setakat bersimen. Tp ditukarnya simen separuh kepada penuh . Para doc panggil pop. Plaster of paris. Tp kite panggil simen je.
Kadang bila tidur, malas nak bangun. Sebab fikir lepas bangun kene gi tandas  nak gi tandas kene guna tongkat. Nak guna tongkat letih. Xnak guna tongkat . Macam main tenteng. Lagi letih  . End up. Kene bangun jugak. Org yg tengok selalu kata. "Nasib baik atlet"
Aku jawab "atlet pon letih jugak"
Tp kena ingat,
 Allah duga seseorang tu xkan lebih kemampuan hambanya tu.

N thats why, i am suppose to be mampu. Kene tanam AKU MAMPU.

Berguna juga bersukan ni. Kalau tak konpem aku ngensot je kalau nak pergi mana mana. :p

Btw, kadang kita lupa. Menasihati tu perlu disusuli dengan mampu dinasihati.
Menegur tu perlu disusuli dengan mampu menerima teguran.
Kalau kita boleh terasa tu perlu disusuli dengan mampu membenarkan org lain pun turut boleh terasa.
Jika kita pon perlukan masa. Berilah org lain ruang masa.
Jika kita mahu membimbing, izinkan lah org lain membimbing kita.
Jika kita kadang menangis, izinkan dia juga menangis.

Di dunia ni kita bukan sorang.

It is not about who they are.
But who we are suppose to be.

Teguran itu datang dari Allah melalui org yang menegur. Walau apa bentuk sekalipun ia datang dariNya.

Deep.
Alhamdulillah.
Manusia perlu diingatkan. :)

No comments:

Post a Comment