Kalau nak berehat,kita rehat la kat syurga kan

Salam.
Eherm. Tajuk dia.
Haha. Ni bukan ala ala sharing moment ke ape.
Lagi lagi tajuk tersebut ditulis oleh seorang yang kuat tidur. Hobi tidur. Macam aku. Kot.  =D
Tapi sebenarnya nak share some sort of motivation.
Kalau dia terror, boleh lah take as satu peringatan.
But for me, aku mampu buat jadi motivation je dulu.

Pernah rasa macam letih tak assignment banyak?
Contoh macam tajuk research method tak jumpa lagi. Then assignment berbentuk research seperti Honors Seminar and Solid State tak settle lagi. Quantum Mechanics  50 pages assignment tak start lagi. Ok cukup cukup. Ajet ajet (sila baca bajet bajet) macam banyak sangat je kerja.

Okay tu belum lagi yang pagi ade seminar, malam ade meeting, esok pagi ade discussion, petang ade training pastu malam ade ape ape la lagi. Yang kena hantar ambik adik pergi sekolah. Ajar adik mathematic ke sains ke dalam masa yang sama homework kita pon sedang menggunung.
Kalah yb lah konon.

Pernah?
Kadang aku pun pernah rasa,
Pastu statement ni la yang bagi motivation. Nak rehat kan?
Eherm.
Sebab statement ni pun pernah come cross kat aku masa aku tengah lelah dengan dunia.

So, disini aku rasa, ni statement or reminder, or some sort of motivation ter ‘deep’ pernah aku dengar.
Lebih lebih lagi bila aku dambakan rehat.

Dan semoga keletihan itu bertukar menjadi kegembiraan.

Jadikan kerja kita ni sebagai satu jalan amal. (a big reminder for me too. Uhuk)
Wallahu’alam.
Sekian.

-Budak lemah teringin nak jadi kuat-


Comments

Popular posts from this blog

Azam 2020

festival belia dan ekspresi mahasiswa?

am i in love??